NAING KO

THERE IS NO SHORT CUT TO RESPECTABILITY AND HONOUR

လြဲမွားခဲ႔ေသာ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔အေတြးမ်ား

၁၂-၁၀-၂၀၁၀ (အဂၤါေန႔) မုိးေလးေတြ တစ္ဖြဲဖြဲရြာေသာေန႔ (သုိ႔မဟုတ္) ၿမန္မာနုိင္ငံရဲ႔ ဒီမုိကေရစီစနစ္က်င္႔သုံးဖုိ႔အတြက္ ပထမေၿခလွမ္းၿဖစ္တဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲကုိက်င္းပနုိင္ဖုိ႔အတြက္ ၿပည္ပမွာရွိတဲ႔ မဲထည္႔ခြင္႔ရွိေသာ နုိင္ငံသားမ်ားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္းအပါ၀င္တစ္ခုၿဖစ္တာေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေက်ာင္းမွာရွိတဲ႔ေက်ာင္းသားေတြ ၾကိဳတင္ မဲသြားထည္႔ရေသာ ေန႔တစ္ေန႔ၿဖစ္ပါတယ္...ရုရွားနုိင္ငံမွာ ၀န္ထမ္းေက်ာင္းသားေတြပဲရွိတာေၾကာင္႔ ဒီ မဲသြားထည္႔တဲ႔အခါမွာ လြတ္လပ္မွုရွိပါ႔မလား ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္စြာနဲ႔ မဲထည္႔ခြင္႔ရွိပါ႔မလား အထက္က ဘာ pressure ေတြေပးမွာလဲ ဘာေတြ မိန္႔ခြန္းေတြ ၾသ၀ါဒေတြ ေခၽြအုံးမွာလည္းဆုိၿပီး တစ္ခ်ိန္လုံးေတြးေနမိခဲ႔တယ္...

မဲမေပးခင္မွာ အားလုံးစုေပါင္းၿပီး ဘယ္ပါတီက ဘယ္လိုေကာင္းေၾကာင္း အစုိးရပါတီလို႔ေၿပာလုိ႔ရတဲ႔ ၾကံံ႔ခုိင္ေရးပါတီရဲ႔အေၾကာင္းေတြကုိပဲေၿပာၿပီး မင္းတုိ႔ဟာ နုိင္ငံ႔၀န္ထမ္းေတြၿဖစ္တယ္ ဒီတြက္နုိင္ငံေတာ္က ဖြဲ႔စည္းေပးထားတဲ႔ ၾကံ႔ခုိင္ေရး ပါတီကုိပဲ မဲထည္႔သင္႔တယ္ မဲထည္႔ရမယ္ စသၿဖင္႔ အေတြးမ်ားစြာနဲ႔ ဒီလိုပဲ သူတုိ႔ သံရုံးက ေၿပာပါ႔မလား လုပ္ပါ႔မလားလုိ႔ ရွုပ္ေထြးစြာနဲ႔ ေတြးမိေသးတယ္...

ဒီလိုေတြးရင္းနဲ႔ မဲထည္႔ဖုိ႔သံရုံးကုိေရာက္တဲ႔အခါမွာ မိမိတုိ႔ တုိင္းနဲ႔ၿပည္နယ္အလုိက္ အစဥ္လုိက္ေခၚၿပီး မဲမထည္႔ခင္မွာ ဘယ္ပုံစံေတြၿဖည္႔စြပ္ရမယ္ ဘယ္လိုထည္႔ရမယ္ဆုိတာေတြကုိေၿပာၿပၿပီး မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္တဲ႔ပါတီကုိကုိ စိတ္ၾကိဳက္ေရြးခ်ယ္ေပးနုိင္ေၾကာင္းေၿပာၿပၿပီးတဲ႔အခါမွာ အားလုံးက မဲစာရြက္ေလးေတြကုိ ကုိယ္စီယူၿပီး လြတ္လပ္စြာနဲ႔ မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္တဲ႔ ပါတီကုိေပးၿပီး မိမိကုိယ္တုိင္ မဲစာရြက္ကုိေခါက္ၿပီး စာအိတ္ထဲထည႔္ၿပီး ေသခ်ာလုံၿခဳံေအာင္ ေကာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ကတ္ၿပီး မဲပုံးထဲကုိထည္႔ေပးလုိက္တယ္..

ဒီလိုထည္႔ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ သက္ဆုိင္ရာက ဘယ္သူမ်ားလာၿပီး ေစာင္႔ၾကည္႔ေနမလဲ တစ္ခုခုေၿပာမလဲ ေနာက္ေၿပာင္သလုိလုိနဲ႔ ၾက႔ံခုိင္ေရးကုိမ်ား မင္းတုိ႔ထည္႔ၾက အားေပးၾကလုိ႔မ်ား ေၿပာေလမလားလုိ႔ မသကၤာမ်က္လုံးေလးနဲ႔ မဲထည္႔ေနတဲ႔ေနရာ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ၾကည္႔မိလိုက္ပါေသးတယ္ နားလည္းစြန္႔ထားမိပါေသးတယ္...ဘယ္သူမွ ဘာမွမေၿပာသလုိ ဘာ pressure မွမေပးပဲ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာနဲ႔ မဲထည္႔ေနၾကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႔အသံေတြပဲ ၾကားေနရပါေတာ႔တယ္...လြဲမွားမွုေတြမရွိေအာင္ ေစာင္႔ၾကည္႔ေပးတဲ႔ သက္ဆုိင္ရာက လူကလည္း ဘာမွမေၿပာပဲ ၿပဳံးၿပဳံးၾကီးပဲ ၾကည္႔ေနေလရဲ႔...

မဲထည္႔ၿပီးလို႔ အၿပန္လမ္းမွာ ေတြးၿပီး ၿပဳံးမိေနတယ္ ငါထင္ေနခဲ႔တဲ႔ အေတြးေတြက လက္ေတြ႔မွာ တစ္ၿခားစီပါလားလုိ႔ ေတြးၿပီးၿပဳံးေနမိတယ္... လြတ္လပ္မွုမရွိဘူး ၀န္ထမ္းေတြၿဖစ္လို႔ ၾကံ႔ခုိင္ေရးကုိပဲ ေပးရမယ္ဆုိတဲ႔ အေၿပာေတြ အသံေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ၿဖစ္သြားေလၿပီ... နုိင္ငံသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ၿပည္သူနဲ႔ တုိင္းၿပည္ကုိ ေခါင္းေဆာင္ၾကမယ္႔ ေခါင္းေဆာင္အဖြဲ႔စည္းေတြကုိ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ေပးနုိင္ခဲ႔ၿပီ...

နုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ႔ မဲထည္႔ရမယ္႔ တာ၀န္ေက်ပြန္သြားၿပီ တာ၀န္ေတြဆက္လက္က်န္ရွိေနတာကေတာ႔ ၿပည္သူက ေရြးခ်ယ္ေပးလုိက္တဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ မိမိတုိ႔ကုိေခါင္းေဆာင္အၿဖစ္ေရြးခ်ယ္ေပးလုိက္တဲ႔ နုိင္ငံနဲ႔ၿပည္သူကုိ အမွန္တကယ္ စစ္မွန္တဲ႔ စိတ္ရင္းေစတနာေတြနဲ႔ ၿပန္လည္ၿပီး အက်ိဳးၿပဳနုိင္တဲ႔ နုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ အၿဖစ္ထမ္းေဆာင္ၾကဖုိ႔ပဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္...

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လိုပဲ ၿပည္တြင္းမွာရွိၾကတဲ႔ ၿပည္သူေတြလည္း လာမည္႔ ေရြးေကာက္ပြဲေန႔မွာ ဒီလိုပဲ လြတ္လပ္စြာနဲ႔ မဲထည္႔နုိင္ၾကမယ္ တရားမွ်တစြာနဲ႔ မဲေရတြက္နုိင္မယ္ မဲနဲ႔ပတ္သတ္ရင္ အားလုံး Free and Fair ၿဖစ္မယ္လို႔ ယုံၾကည္မိပါတယ္...ဘာေၾကာင္႔ ယုံၾကည္ရတာလည္းဆုိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လို ၀န္ထမ္းေတြပဲရွိၾကတဲ႔ ေနရာမွာေတာင္မွ လြတ္လပ္စြာမဲေပးနုိင္ရင္ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ အဖြဲ႔စည္းေပါင္းစုံနဲ႔လုပ္ၾက ေပးၾကမယ္႔ ေရြးေကာက္ပြဲေန႔ဟာ ပုိၿပီး လြတ္လပ္နုိင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္မိတာပါ...

ကၽြန္ေတာ႔္လိုပဲ မဲမထည္႔ခင္မွာ လြဲေခ်ာ္ေနတဲ႔အေတြးမ်ား အစြန္းေရာက္ေနတဲ႔အေတြးမ်ား ရွိခဲ႔ရင္လည္း မိမိသြားထည္႔တဲ႔အခါမွာ ဒီလြဲေခ်ာ္ေနတဲ႔အေတြးမ်ား အစြန္းေရာက္ေနတဲ႔အေတြးမ်ားဟာ လက္ေတြ႔မွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ တစ္ၿခားစီပါပဲဆုိတာ သိလာပါလိမ္႔မယ္...ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကုိၿမတ္နုိးသူတုိင္း နုိင္ငံသားတုိင္းအားလုံး နုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ႔တာ၀န္တစ္ခုကုိ ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ရင္းနဲ႔ ဒီမုိကေရစီနုိင္ငံေတာ္ၾကီးကုိ အတူလက္တြဲ တည္ေဆာက္သြားၾကမည္။

6 comments:

ေတေလ said...

က်ဳပ္ကေတာ ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို အင္မတန္မွေသာက္ျမင္ကပ္ ေနတာပါ။ တစ္ခုေတာ ့ရွိတာေပါ ့ စစ္သားပီသတဲ ့ တပ္မေတာ္သားေတြကိုေတာ ့ေလးစားပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို ့မဲထည့္ေတာ ့ လြတ္လပ္စြာပဲထည့္ရတယ္၊ဘယ္သူမွဘာမွမေျပာဘူး၊ေစာင္ ့ၾကည့္တဲ ့သူမရွိဘူးဆိုတာေတြက ခင္ဗ်ားတို ့ေတြ ဘယ္ပါတီကိုမဲထည့္မွာပဲ ဆိုတာကိုေသခ်ာေဘာက္သိေနလို ့ေရာမျဖစ္နိုင္ဘူးလား။က်ဳပ္ရန္စကားလာေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ က်ဳပ္အျမင္ကိုေျပာၾကည့္တာပါ။

နုိင္ကုိ said...

အမ်ားစုက မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္ရာကုိ ေရြးခ်ယ္ထည္႔ၾကတာပါ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္မတူနုိင္ၾကသလုိ ပါတီတစ္္ခုတည္းကုိပဲ ေပးတာမရွိပါဘူး...အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖုံေပးခဲ႔ၾကတာကုိ ၾကားသိရပါတယ္...

အဓိက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ Voter ေတြလြတ္လပ္စြာနဲ႔ မဲထည္႔နုိင္ဖုိ႔ပဲ အဓိကလို႔ ကၽြန္ေတာ္ၿမင္တယ္...သူတုိ႔ဘက္က ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔လုပ္ေပး လုပ္ေပးေပါ႔...

Anonymous said...

က်မဆီကိုေတာ့ သံရံုးကေန စာလည္းမလာခဲ့သလို၊ဖုန္းလည္းမလာခဲ့ပါဘူး။ တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြဆီကိုေတာ့လာခဲ့ပါတယ္။အဲဒီအတြက္ က်မ ႀကိဳတင္မဲသြားမထည့္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ႏို၀င္ဘာလ ၆ရက္ေန႔ညက ျမန္မာျပည္က အိမ္ကို ဖုန္းဆက္ေတာ့ က်မတို႔ရပ္ကြက္က ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြက မဲထည့္ဖို႔လာေျပာရင္းနဲ႔ က်မ အတြက္ကေတာ့ က်မေနေနတဲ့ ႏိုင္ငံ သံရံုးကေန တဆင့္ေရာက္ေနပါၿပီလို႔ ေျပာေၾကာင္းက်မ အိမ္ကေျပာပါတယ္။ က်မ ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသသလို ေဒါသထြက္မိခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာအျဖစ္မွန္ပါ။ က်မ က က်မတိုင္းျပည္ကိုခ်စ္သလို က်မ တိုင္းျပည္ကို မစြန္႔ခြာႏိုင္လို႔ တႏွစ္တေခါက္ေတာ့ မရရေအာင္ျပန္ပါတယ္။ျပန္တိုင္းလည္း သံရံုးကိုသြားၿပီး အခြန္ေပးေဆာင္ၿပီးမွျပန္လို႔ရခဲ့တာပါ။ က်မ ခုဆိုရင္ အခြန္ေဆာင္လာခဲ့တာ ေက်ာင္းသားဘ၀က လြဲလို႔ က်န္တဲ့ကာလေတြအားလံုးအတြက္ ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ပမာဏဆိုရင္ က်ပ္ ၉၆သိန္း ေက်ာ္ပါၿပီ။ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္ထမ္းေနတဲ့ သူပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘာအခြင့္အေရးမွ မရခဲ့သလို၊ယူလည္းမယူခဲ့ပါဘူး။ ခုလက္ရိွေနထိုင္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ႏိုင္ငံသားအျဖစ္နဲ႔ ေလွ်ာက္ရင္ေတာင္ရေနႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ကိုယ္ခ်စ္လို႔ ၂ ႏိုင္ငံလံုးမွာ အခြန္ေဆာင္ၿပီးေနေနခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီတေခါက္ မဲကိစၥမွာ မလုပ္ေလာက္ဖူးလို႔ေတြးခဲ့မိတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အရင္တေခါက္လိုပါပဲ။ ဘာမွ မထူးျခားလာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္ဓာတ္က်မိပါတယ္။ ၂၀၀၇တုန္းကေတာ့ က်မကို ဖုန္းနဲ႔ လွမ္းေခၚ၊စာပို႔ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။က်မ အလုပ္ခြင့္မရလို႔ မသြားႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့လည္း က်မ အတြက္ကေတာ့ က်မရပ္ကြက္ကိုေရာက္သြားခဲ့သလို၊ရပ္ကြက္ကလည္း က်မ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ့အတြက္ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ထည့္လိုက္ပါၿပီတဲ့။ အဲဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြရိွေနသမွ် မွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ႏိုင္မလား ေတြးၾကည့္တာနဲ႔ သိႏိုင္ပါတယ္။ က်မ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မမုန္းသလို ဘယ္သူ႔ကိုမွ မပုတ္ခတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူေတြအားလံုးမွာလည္း အမွား၊အမွန္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္ရမယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကလည္း တရားမွ်တတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သင့္ပါတယ္။ စစ္တပ္ အုပ္ခ်ဳပ္လို႔ စစ္တပ္ထဲက စစ္သားေတြကိုမမုန္းသင့္သလို၊ စစ္တပ္ကလည္း ျပည္သူကို ကိုယ္နဲ႔ တသားထဲမွာထားၿပီး မွန္တဲ့ ဘက္က ကာကြယ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ႀကီး ခုေလာက္ စိတ္ညစ္စရာေတြမ်ားမယ္မထင္ဘူး။ အေရးအႀကီးဆံုးက ဘယ္သူမဆို ကိုယ့္သမိုင္းမွာ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္လံုဖို႔က အေရးအၾကီးဆံုးပါ။ က်မတို႔ႏိုင္ငံႀကီးမွာ အားလံုးျပည့္စံုခဲ့ရဲ႕သားနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးမႈေတြျပိဳကြဲေနရလို႔ ဒုကၡေတြ ေ၀ေနရတာပါ။ က်မ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ တပ္ထဲက သူေတြအမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ သူတို႔ ေခၚသြားလို႔ က်မ သူတို႔ တပ္ေတြကိုလည္းေရာက္ဖူးခဲ့ပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္မိသေလာက္ အေနဆင္းရဲ အစားဆင္းရဲ ေနေနၾကရတဲ့ သူေတြအမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ့္တကယ္က လက္တဆုတ္စာလူတစုနဲ႔ သူတို႔ကို ပင္းၿပီး စီးပြားလုပ္စားေနတဲ့ သူေတြသာလွ်င္ ရၿပီးရင္းရ၊ ရိွၿပီးရင္းရိွ ျဖစ္လာၾကတာပါ။ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ခက္ခက္ခဲခဲရင္ဆိုင္ေနရလည္းဆိုတာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးကေ၀းေလ ပိုျမင္ရေလပါပဲ။ က်မထက္ပိုၿပီး အစြန္အဖ်ားကိုေရာက္ႏိုင္ၾကတဲ့ ရွင္တို႔ေတြက ပိုၿပီးျမင္ရမွာပါ။

Anonymous said...

ခုဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၀န္းက်င္မွာေတာင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြအမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ အမွန္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးဆိုတာမရိွသင့္တဲ့ ေနရာ။ ေက်ာင္းဆိုတာ ႏိုင္ငံကေန စီမံခန္႔ခြဲၿပီး ဖြင့္ရမွာ။ မသင္မေနရ ပညာေရးဆိုတာ လုပ္ရမွာ။ ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ အဓိက အေျခခံ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ျဖစ္ကတတ္ဆန္းလုပ္ရင္ အဲဒီ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္က ဆိုးဖို႔ပဲရိွတယ္။ တပ္မေတာ္ထဲက ကေလးေတြပဲ ပညာတတ္ေစ သာမန္ျပည္သူေတြရဲ႕ ကေလးေတြရဲ႕ပညာေရးက်ေတာ့ ျဖစ္သလိုဆိုရင္ေတာ့ တရားမမွ်တတာေပၚလြင္ေနတာေပါ့။ ခုဆိုရင္ မတတ္ႏိုင္တဲ့မိသားစုေတြက ကိုယ့္သားသမီးကို ပညာသင္ေပးဖို႔ပါ ျငိဳျငင္လာၾကၿပီ။ အလကားသင္ေပးတဲ့ေက်ာင္းလႊတ္ဖို႔ေတာင္ အဲဒီကေလးကိုေက်ာင္းလႊတ္ရင္ အဲဒီကေလးအလုပ္လုပ္လို႔ ရမဲ့၀င္ေငြနည္းသြားမွာကိုစိုးရိမ္ၿပီး ေက်ာင္းမလႊတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြထိျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ဒါက က်မဒီမွာအလုပ္လုပ္ေနရင္ ျမန္မာျပည္ကိုျပန္တိုင္း လုပ္ေနက်အလုပ္ေလးပါ။ က်မႏိုင္သေလာက္ေလး က်မဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ ေခြ်းနဲစာနဲ႔ ရတဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ အဲဒီလိုဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာသင္ၾကားေရးေတြကို ေထာက္ပံ့ေပးရင္း၊ က်မသိတဲ့ ဗဟုသုတေလးနဲ႔ ကေလးေတြကို စာသင္ခ်င္ေအာင္၊မိဘေတြကို ကေလးေတြကိုေက်ာင္းလႊတ္ခ်င္ေအာင္ ေျပာရင္းနဲ႕ ေတြ႔ႀကံဳရတဲ့ က်မအေတြ႔အႀကံဳေလးပါ။ ေငြလႈၿပီးၿပီးေရာအလုပ္ကိုက်မမလုပ္ဘူး။ က်မ သူတို႔နဲ႔ အတူတူ သြားေတြ႔တယ္။ စကားေတြေျပာတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ပြဲေလးေတြက်င္းပေပးတယ္။ က်မတေယာက္ထဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မသူငယ္ခ်င္းေတြလည္းအတူတူေပါ့ေနာ္။ က်မနဲ႔ တျခားသူငယ္ခ်င္း ၃ ေယာက္က အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ ရတဲ့ထဲက ေငြကို သူတို႔ေလးေတြအတြက္သံုးႏိုင္ေအာင္စုၿပီးပို႔ေပးၾကတယ္။ က်မတို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ က်မတို႔ဘာလုပ္ေပးႏိုင္သလဲ၊လုိအပ္ေနတာေတြအမ်ားႀကီးကိုထုိင္ညည္းေနလို႔ ဘာမွမျဖစ္လာဘူးေလ။ မလုပ္ေပးလို႔လို႔ အျပစ္တင္ေနယံုနဲ႔ ေျပာင္းလဲလာမွာမဟုတ္လို႔၊ က်မ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ဟာ ဗိုလ္ႀကီးတို႔လို ႏိုင္ငံေတာ္ကို အသက္ေပးၿပီးကာကြယ္ေနတဲ့အလုပ္ေလာက္ မျမင့္ျမတ္ေပမဲ့ က်မတတ္ႏိုင္သေလာက္ ေလးကိုလုပ္ေပးခြင့္ရေနလို႔ က်မ ေက်နပ္ ေပ်ာ္ရႊင္ပါတယ္။

Anonymous said...

က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာ ျပဳျပင္ရမဲ့ဟာေတြအမ်ားႀကီးပါ။ စာရိတၱေတြပ်က္ျပားေနလိုက္ၾကတာဆိုတာပိုဆိုးလာတယ္။ စိတ္ဓာတ္၊စည္းကမ္း၊ၾကံခိုင္ရမယ္ဆိုတာ ေတြ ေပ်ာက္ေနတယ္။ က်မ တေခါက္ ရပ္ေစာက္ၿမိဳ႕ကိုသြားခဲ့တယ္။ ၂ေခါက္ေပါ့။ ပထမတေခါက္က က်မ ဒတ္ဆန္းေနာက္ခန္းကေန၁၀၀၀ေပးၿပီးစီးခဲ့တယ္။ လူေတြက်ပ္ညပ္ေနၿပီး ဖံုေတြတေသာေသာနဲ႔ လမ္းၾကမ္းၾကမ္းကို စီးခဲ့ရတယ္။ ေနာက္တေခါက္သြားေတာ့ က်မ ကြဲစရာအထုတ္ေတြလည္းပါလို႔ က်မက ဒရိုင္ဘာကို ေရွ႕ခန္းက ဘယ္ေလာက္လဲလို႔ေမးေတာ့ တေယာက္ ၂၀၀၀ပါတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ က်မလည္း ေရွ႕ခန္းကေန စီးခ်င္တယ္။ ၄၀၀၀ေပးပါ့မယ္။ေနာက္တေယာက္မတင္ပါနဲ႔ဆိုၿပီး စီးဖို႔ေစာင့္ေနတယ္။ ခဏေနေတာ့ ကားထြက္ေကာ။ ကားစထြက္တာနဲ႔ ဒရိုင္ဘာကေျပာတယ္။ သူ႔စပါယ္ယာက သူ႔ကိုအျပစ္တင္တယ္တဲ့။ ခင္ဗ်ားက ေတာ္ေတာ္ညံ့တာပဲတဲ့။ ခင္ဗ်ားေတာင္းရင္ ၂၀၀၀၀ဆိုလည္းေပး၊၃၀၀၀၀ဆိုလည္းေပးႏိုင္မဲ့သူကို ဘာလို႔၂၀၀၀လို႔ပဲေျပာလိုက္တာလဲတဲ့။ အဲဒါနဲ႔က်မလည္း က်မဒီလမ္းခရီးကိုလာတာ အားလံုးစံုစမ္းၿပီးမွလာတာပါ။ ပိုေတာင္းလည္းက်မသိပါတယ္။လို႔ေျပာလိုက္တယ္။ ညီမကိုၾကည့္ရတာ ဒီမွာေနတဲ့ပံုမေပါက္ဖူးတဲ့။ ႏိုင္ငံျခားမွာအလုပ္လုပ္ေနတာလားတဲ့။ က်မလည္း မညာပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္လို႔ေျပာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာဆိုပိုက္ဆံအမ်ားၾကီးရမွာေပါ့တဲ့။ အဲဒါကိုကမွားေနတာလို႔။ က်မ ႏိုင္ငံျခားမွာေနလို႔ ၀င္ေငြအမ်ားႀကီးရတယ္ဆိုတာကိုမျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်မ အလုပ္လုပ္စမလုပ္ပဲ၊ပင္ပင္ပန္းပန္း မလုပ္ပဲ ေငြတျပားတခ်ပ္မွမရႏိုင္ပါဘူး။ တန္ေအာင္အခိုင္းခံရၿပီးမွ ရတာပါလို႔။အလကားလံုး၀မရပါဘူးလို႔။ တန္ရာတန္ေၾကးပဲရတာပါလို႔။ ဒီမွာ ဦးေလးတို႔လို မသိတဲ့သူဆီကေနရရင္ရသလို ပိုေတာင္းလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ဟာ ဘယ္မွာမွမရိွလို႔ က်မတို႔လည္းေခြ်းနဲစာပဲရတာပါလို႔။ က်မပိုမေပးႏိုင္ပါဘူးလို႔။ လံုး၀မရိွလို႔၊အလုပ္မလုပ္ႏိုင္တဲ့သူဆိုရင္ က်မေပးခ်င္ေပးမယ္။ ေျခအေကာင္း၊လက္အေကာင္းနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနႏိုင္ရဲ႕သားနဲ႔ သူမ်ားဆီက မတန္တဆ ေတာင္းယူတဲ့သူကိုက်ေတာ့ က်မမေပးခ်င္ဘူးလို႔။ ႏိုင္ငံျခားထြက္အလုပ္လုပ္တာနဲ႔ ေငြပံုေပၚထိုင္ေနၾကၿပီလို႔ေတြးတဲ့အေတြးေတြက မွားေနတာပါ။ အဲ..လမ္းလည္းေရာက္ေရာ.လမ္းခြန္တဲ့ ကားေသး ၁၀၀၀ ကားႀကီး ၄၀၀၀ တဲ့ အသြားေကာ၊အျပန္ေကာေပးရတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ လမ္းကေတာ့ စုတ္ျပတ္သတ္ေနေအာင္ ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြနဲ႔ ဖုန္ေတြနဲ႔။ အဲဒါက်ေတာ့ ကိုဒရိုင္ဘာက မတန္တဆေပးရတယ္ဗ်ာတဲ့။ ၿပီးေတာ့ လမ္းလည္းမျပင္ပဲ သူ႔တို႔အိတ္ထဲပဲထည့္သြားၾကတာတဲ့။ အဲဒါပဲေပါ့ရွင္လုိ႔။ လူဆိုတာ ကိုယ္ခံရမွ ကိုယ္သိၾကတာလို႔ဆိုေတာ့မွ ငါ့ညီမေျပာတာမွန္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳး မေကာင္းတဲ့ စာရိတၱေတြျဖစ္ေနၾကတာ အင္မတန္ ၀မ္းနည္းဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းစရာေတြေပါ့။ ေျပာရရင္အမ်ားႀကီးပါပဲရွင္။ က်မႀကံဳတုန္းေျပာျပခ်င္တာေလးကို ေျပာျပမိတာပါ။ စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ေနာ္။ က်မကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္မဆိုေနပါဘူး။ ခုနလိုမ်ိဳးရွင္းျပခြင့္ေလးရလိုက္တာကိုပဲ အဲဒီလူကိုေက်းဇူးတင္သြားမိတာ။ေနာင္လည္းပဲ က်မ လုပ္ေပးလို႔ရတာရိွရင္ က်မ တတ္ႏိုင္တဲ့ေနရာကေနလုပ္သြားဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္။ လူဆိုတာ သူမ်ားကို ေျပာျပဖို႔ဆိုရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီလိုေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔၊ သီလလံုဖို႔လိုလို မိမိကိုယ္ကိုယ္လည္းေကာင္းေအာင္က်ိဳးစားေနပါတယ္။ ခုလည္း က်မေရးတဲ့ စာအရွည္ႀကီးဖတ္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

ေတေလ said...

လာလည္ပါတယ္ဗ်ာ မေရာက္ျဖစ္တာၾကာပါၿပီ။ ဟုတ္ပါၿပီဗ်ာ က်ဳပ္ကလည္းက်ဳပ္အျမင္ကို ၀င္ေျပာတာပါ။ anonymous ေရးထားတာကိုလည္းစိတ္၀င္တစားဖတ္သြားပါတယ္။

Subscribe to: Post Comments (Atom)