လူမ်ိဳးတုိင္းဟာ မိမိတုိင္းၿပည္ နဲ႔ မိမိတုိ႔ရဲ႔ သမုိင္းကုိ အတတ္နုိင္ဆုံးသိထားသင္႔ေပသည္...ထုိ႔အတူ အၿခားေသာ ယဥ္ေက်းမွုမ်ား ရုိးရာဓေလ႔မ်ားကုိလည္း စာအုပ္ထဲတြင္ပဲေလ႔လာဖတ္ရွုမွုမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အၿပင္ေလာကမွာပါ ေလ႔လာသင္႔ေပသည္...ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မူလတန္း မွ အထက္တန္းေက်ာင္းထိ စာသင္စဥ္မွာ ေက်ာင္းနဲ႔ အိမ္က လြဲၿပီး အၿခားေသာ ၿပင္ပ ေနရာမ်ားကုိ သြားေရာက္မွု နည္းပါးခဲ႔ေလသည္...ေက်ာင္းမွာ စာစီစာကုံးေရးတဲ႔အခါမွာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ မိမိတုိ႔ဖတ္ရွုခဲ႔ေသာ စာအုပ္မ်ားနဲ႔ ၾကားဖူးနား၀ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး ေရးခဲ႔ေသာစာမ်ားက အေရတြက္မ်ားခဲ႔တယ္...မိမိကုိယ္တုိင္ ေတြ႔ၾကဳံခဲေသာ ၿဖစ္ရပ္မ်ားနဲ႔ ဖတ္ရွုခဲ႔ေသာ စာအုပ္မ်ားထဲက ဖတ္မွတ္ခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားနဲ႔ဟာ ကြာၿခားၿပီး စိတ္၀င္စားမွုေတြဟာလည္းမတူေပ...စာစီစာကုံး တစ္ခုကုိဖတ္လုိက္တဲ႔အခါမွာ စာအုပ္ထဲကအေၾကာင္းအရာေတြလား သုိ႔မဟုတ္ မိမိကုိယ္တုိင္ေလ႔လာလုိ႔ရခဲ႔တဲ႔အေတြ႔အၾကဳံေတြလားဆုိတာ စာစစ္တဲ႔ဆရာမ်ားက ခြဲၿခားသိၾကေပသည္...ထုိနွစ္ခုကုိ ခြဲၿခားၿပီး အမွတ္ေပးမွုေတြဟာလည္း ကြာၿခားသြားလိမ္႔မယ္လို႔ထင္ပါတယ္...မိမိကုိယ္တုိင္ေလ႔လာလို႔ရတဲ႔ရရွိလာတဲ႔အေတြ႔အၾကဳံမ်ားနဲ႔ေရးသားေသာ စာမ်ားကုိပုိၿပီးေတာ႔ နွစ္သက္မယ္ထင္ပါတယ္...ၿမန္မာစာစီစာကုံး ဆုရေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ စာေတြကုိဖတ္ၾကည္႔ရင္ အမ်ားစုဟာ မိမိတုိ႔ရဲ႔ကုိယ္ပုိင္အေတြ႔ၾကဳံေလးမ်ားနဲ႔ စာဖတ္သူစိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းေအာင္ ေရးစပ္သီကုံးထားနုိင္ေသာေၾကာင္႔ ဆုရရွိတယ္လုိ႔ယူဆပါတယ္...အဂၤလိပ္စာမွာလည္း Essay လိုမ်ိဳးေတြလည္း ၿမန္မာစာစီစာကုံးလုိပဲ မိမိတုိ႔ရဲ႔ အေတြ႔ၾကဳံေလးမ်ားနဲ႔ေရးသားရင္ ပုိေကာင္းမွာပါ...ဒီလိုေတြအေတြ႔ၾကဳံရဖုိ႔ဆိုတာကုိလည္း မိဘေတြအေနနဲ႔ကလည္း မိမိတုိ႔ရဲသားသမီးမ်ားကုိ သင္႔တင္႔ေလွ်ာက္ပတ္တဲ႔ လြတ္လပ္မွုနဲ႔ေလ႔လာခြင္႔ေတြကုိေပးသင္႔လုပ္ေဆာင္ခုိင္းသင္႔ပါတယ္...ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တုန္းကေရာ ယခုခ်ိန္ထိ ရွိေန က်င္႔သုံးမယ္ထင္ပါတယ္ ဘာလည္းဆုိေတာ႔ အဂၤလိပ္ Essay လိုမ်ိဳးကုိ က်က္ၿပီးေၿဖတဲ႔ေက်ာင္းသားေတြလည္း ရွိေနအုံးမွာပဲ...အဓိက ကေတာ႔ အဂၤလိပ္စာ အားနည္းတဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားသာ ထုိသုိ႔က်က္မွတ္လုပ္ေဆာင္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္...ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း အလယ္တန္းေက်ာင္းထိ အဲဒီလုိလုပ္ခဲ႔ပါတယ္...က်ဴရွင္လည္းမတတ္ခဲ႔ ေက်ာင္းမွာကလည္း ေရးပုံေရးနည္းအေသးစိတ္ကုိ သင္ၿပမွုမရွိခဲ႔ေပ...ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ သင္တဲ႔ အဂၤလိပ္ဆရာမတစ္ေယာက္ဆုိရင္ ေက်ာင္းမွာသင္တဲ႔ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ က်ဴရွင္မွာသင္တဲ႔ပုံစံေတြကကြာဟလြန္းပါတယ္...ေက်ာင္းမွာဆုိရင္ တာ၀န္အရပုံစံမ်ိဳးနဲ႔သာ သင္ေပးၿပီး က်ဴရွင္မွာဆုိရင္ အေသးစိတ္ေသခ်ာရွင္းလင္းၿပသတာကိုေတြ႔ရပါတယ္...ေနာက္ၿပီး က်ဴရွင္တတ္တဲ႔ေက်ာင္းသားမ်ားကုိလည္း ပုိၿပီးေတာ႔ အေလးေပးတာလည္းေတြ႔ရပါတယ္...ကၽြန္ေတာ္က က်ဴရွင္မတတ္ပါဘူး...ေက်ာင္းသင္ခန္းစာခ်ိန္ေရာက္ရင္ ဆရာမဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားခ်င္းအတူတူၿဖစ္ေပမယ္႔ သူ႔ရဲ႔က်ဴရွင္မွာတတ္တဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ပုိၿပီးေတာ႔ ပြဲထုတ္ၾကြား၀ါတာေလးေတြလည္းေတြ႔ရပါတယ္...က်ဴရွင္မွာသင္တဲ႔စာမ်ားကုိ အတန္းထဲတြင္ေမးေလ႔ရွိပါတယ္...အဲဒီလိုေမးတဲ႔အခါမွာ က်ဴရွင္မတတ္တဲ႔ေက်ာင္းသားက မသိရင္ သူ႔ရဲ႔က်ဴရွင္ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ေခၚယူၾကြား၀ါးၿပီးေၿဖခုိင္းေလ႔ရွိပါတယ္...က်ဴရွင္တတ္တဲ႔ေက်ာင္းသားမ်ားက အဲဒီသင္ခန္းစာေတြကုိ ၾကိဳၿပီးေတာ႔သိေနၿပီသားေလ အဲဒီေတာ႔ သိတာေပါ႔...ဘာေၾကာင္႔ ဆရာမက က်ဴရွင္မွာသင္တဲ႔စာေတြမ်ိဳးလို ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမွာ မသင္ေပးနုိင္တာလည္းဆုိတာေတာ႔ မေတြးတတ္ေတာ႔ပါဘူး...အတူတူသင္ခဲ႔တဲ႔ေက်ာင္းသားခ်င္းတူေပမယ္႔ တတ္ေၿမာက္မွုၾကေတာ႔ မတူပါဘူး..ေနာက္ဆုံးအေတြးအေခၚအကအစ တစ္နည္းေၿပာရရင္ ၿဖတ္လမ္းနည္းမ်ားကုိလည္း က်ဴရွင္တတ္သူနဲ႔ မတတ္သူက ကြာၿခားပါတယ္...သင္ခန္းစာအၿပင္ပမွာလည္း က်ဴရွင္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားနဲ႔ပဲရင္းနွီးစြာဆက္ဆံသြားလာေနၿပီး က်ဴရွင္မတတ္တဲ႔ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ေတာ႔ တစ္စိမ္းတစ္ရံလိုပဲေနတာေတြေတြ႔ရတယ္...ကၽြန္ေတာ္သိခဲ႔တဲ႔ ဆရာ ဆိုတာ ေက်ာသားရင္သားမခြဲၿခားပဲ နာသုံးနာ နာေလးနာနဲ႔သင္ေပးတဲ႔သူေတြလို႔ပဲၾကားဖူးခဲ႔တာပါ...အခုလို ၿမင္ေတြ႔ၾကဳံေတြ႔ရေတာ႔ စိတ္မေကာင္းမိပါဘူး...ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္က မိမိကုိယ္သင္ေပးခဲ႔တဲ႔ ဆရာ/မ မ်ားကုိ ဘယ္တုန္းကမွမၿပစ္မွားမိခဲ႔ပါဘူး...ဘာေၾကာင္႔ ဒီလုိခြဲၿခားဆက္ဆံတာလည္းဆုိတာပဲ ေတြးေနမိတယ္...ဒီလုိဆရာမ်ိဳးနဲ႔ေတြ႔ဆုံၿပီးလုိ႔ အထက္တန္းမွာလည္း အၿခားေသာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာလည္း ဒီလုိမ်ိဳးဆရာမတစ္ေယာက္ကုိေတြ႔ဖူးပါတယ္...အဲဒီဆရာမကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆုံးေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ အလယ္တန္းေက်ာင္းက ဆရာမလုိပါပဲ...သူကေတာ႔ Bio သင္တဲ႔သူပါ...က်ဴရွင္မွာသင္တဲ႔ ေက်ာင္းသားနဲ႔ က်ဴရွင္မတတ္တဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ သင္ၾကားဆက္ဆံမွုက မတူပါဘူး...၁၀ တန္းနွစ္လယ္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ဆီကုိ က်ဴရွင္တတ္ဖူးပါတယ္...က်ဴရွင္မွာသင္တဲ႔ပုံစံနဲ႔ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမွာ သင္တဲ႔ပုံစံက အေတာ္ကြာလြန္းတာေတြလည္းေတြ႔ရပါတယ္...အထက္မွာေၿပာခဲ႔သလုိပဲ ဘာေၾကာင္႔ ဆရာေတြက က်ဴရွင္မွာလုိ ေက်ာင္းမွာမသင္ၿပနုိင္တာလည္းဆုိတာကုိ အၿမဲစဥ္းစားေနမိတယ္... ေက်ာင္းမွာက စာအုပ္ၾကီးထဲကသင္ခန္းစာေတြကုိပဲသင္ၿပီး စာေမးပြဲမွာ ေမးတဲ႔ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ဘယ္လိုေလ႔လာမွုမ်ိဳးလုပ္ရမယ္ဆုိတာေတြကုိ အေသးစိတ္မေၿပာၿပပါဘူး...လူမ်ားလို႔မသင္နုိင္တာလည္းမၿဖစ္နုိင္ပါဘူး...စာေမးပြဲမွာ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္႔ပုံစံေတြ ေလ႔က်င္႔မွုမ်ိဳးကုိ က်ဴရွင္တြင္သာေလ႔က်င္ေပးေနတာပဲေတြ႔ေနရတယ္...ဒါေၾကာင္႔ ေနာက္ဆုံးမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ က်ဴရွင္နဲ႔ ေက်ာင္းနဲ႔ကြာဟလာတာကုိသိၿပီး မၿဖစ္မေန က်ဴရွင္တတ္ၾကရပါေတာ႔တယ္...သုိ႔ေပမယ္႔လည္း က်ဴရွင္စာရိတ္ေတြက အရမ္းမ်ားပါတယ္...က်ဴရွင္မတတ္နုိင္တဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္အလုိက္ အထူးထုတ္လိုမ်ိဳးကုိသာအားကုိးၿပီး ေၿဖခဲ႔တာမ်ားပါတယ္...ယခုအခ်ိန္ဟာ က်ဴရွင္သင္မွ ေခတ္မွီမယ္႔သေဘာၿဖစ္ေနတယ္...က်ဴရွင္သင္မွ စာတတ္မယ္ သိမယ္ နားလည္မယ္ဆုိတဲ႔ပုံစံမ်ိဳးၿဖစ္ေနၾကတယ္...မေၿပလည္ မတတ္နုိင္တဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ေတာ႔ က်ဴရွင္ဆုိတာၾကီးက ေခါင္းခဲစရာၾကီးပါပဲ...ဒါ႔အၿပင္ ဆရာ/မ ေတြရဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ ဆက္ဆံမွုေတြဟာလည္းခြဲၿခားဆက္ဆံမွုေတြဟာလည္းရွိေနေတာ႔က်ဴရွင္မသင္နုိင္ေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္စိတ္မေကာင္းမိပါဘူး...ကၽြန္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႔မွာလည္းသူတုိ႔ကေလး
ဘ၀ေက်ာင္းသားဘ၀ေလးေတြမွာဆရာမေတြရဲ႔ ခြဲၿခားဆက္ဆံအေရးေပးမွုမ်ားနဲ႔က်ဴရွင္မတတ္လို႔အၿငိဳၿငင္ေလးေတြကုိခံရပုံမ်ားနဲ႔ သူတုိ႔ၾကဳံေတြ႔ခဲ႔တာေတြကုိလည္းအခုခ်ိန္ထိမွတ္မိသတိရေနတဲ႔အၿဖစ္ပ်က္ေလးေတြက
လည္း အမ်ားအၿပားၾကားေနရပါတယ္...ဆရာအားလုံးကုိေၿပာဆုိတာမဟုတ္ပါဘူးကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ၾကဳံခဲ႔တဲ႔ ဆရာအခ်ိဳ႔အေပၚမွာၾကည္႔ၿပီးေရးတာပါ...မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမွုကၽြန္ေတာ္ၿဖစ္ေစခ်င္တဲ႔ က်ဴရွင္တတ္မွ က်ဴရွင္မတတ္လို႔ဆုိၿပီးေတာ႔ ခြဲၿခားမွုမ်ိဳးမၿဖစ္ေအာင္နဲ႔ ေက်ာသားရင္သားမခြဲၿခားပဲ စာေပပညာမ်ားကုိ တေၿပးညီမထိန္ခ်န္ပဲ ေစတနာအရင္းခံနဲ႔ သင္ၾကားေပးတဲ႔ ပုံစံမ်ိဳးေလးေတြ ၿဖစ္ပါေစလုိ႔ပဲ ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္....
ဘ၀ေက်ာင္းသားဘ၀ေလးေတြမွာဆရာမေတြရဲ႔ ခြဲၿခားဆက္ဆံအေရးေပးမွုမ်ားနဲ႔က်ဴရွင္မတတ္လို႔အၿငိဳၿငင္ေလးေတြကုိခံရပုံမ်ားနဲ႔ သူတုိ႔ၾကဳံေတြ႔ခဲ႔တာေတြကုိလည္းအခုခ်ိန္ထိမွတ္မိသတိရေနတဲ႔အၿဖစ္ပ်က္ေလးေတြက
လည္း အမ်ားအၿပားၾကားေနရပါတယ္...ဆရာအားလုံးကုိေၿပာဆုိတာမဟုတ္ပါဘူးကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ၾကဳံခဲ႔တဲ႔ ဆရာအခ်ိဳ႔အေပၚမွာၾကည္႔ၿပီးေရးတာပါ...မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမွုကၽြန္ေတာ္ၿဖစ္ေစခ်င္တဲ႔ က်ဴရွင္တတ္မွ က်ဴရွင္မတတ္လို႔ဆုိၿပီးေတာ႔ ခြဲၿခားမွုမ်ိဳးမၿဖစ္ေအာင္နဲ႔ ေက်ာသားရင္သားမခြဲၿခားပဲ စာေပပညာမ်ားကုိ တေၿပးညီမထိန္ခ်န္ပဲ ေစတနာအရင္းခံနဲ႔ သင္ၾကားေပးတဲ႔ ပုံစံမ်ိဳးေလးေတြ ၿဖစ္ပါေစလုိ႔ပဲ ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္....